onsdag 12 november 2008

Hur planerar SJ egentligen?

Redan onsdag kväll! Jag skulle vilja ha mer än 24 timmar per dygn åtminstone vissa veckor. Dels för att det ibland är väldigt mycket att göra. Dels för att det finns så mycket mer jag vill göra än det jag hinner.
Idag har jag varit i Stockholm för sammanträde med Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden, som idag träffat Tullverket. Nämnden har snart funnits ett år. Ett mycket lärorikt år för mig personligen. Förhoppningsvis gör vi också nytta som medborgarföreträdare på detta specifika område.
Tåget var försenat idag igen. Orsaken var att X2000 bytts ut mot ett vanligt loktåg, som naturligtvis inte håller samma hastighet. Undrar hur man planerar på SJ. Även om ett tågset förmodligen är förfärligt dyrt så måste det väl finnas några X2000 som "reservtåg" när skador inträffar eller tåg måste underhållas. Eller är det att begära för mycket av ett skattefinansierat serviceföretag?

Inga kommentarer: