måndag 29 juni 2009

Almedalen

Att Almedalsveckan pågår för fullt kan väl knappast undgå ens den som har ett marginellt intresse för politik och andra samhällsfrågor. Inte utan att jag känner lite ånger att jag inte åkte dit. Men nästa år ska jag vara på plats igen. En vecka i Almedalen 2010 kommer dessutom att vara en bra uppstart på den mest intensiva delen av min kampanj som riksdagskandidat.

Idag har det varit Folkpartiets dag i Almedalen. Utmärkt att Jan Björklund presenterade ett förslag på hur komma tillrätta med ungdomsarbetslösheten. Bra också att han lyfte vårt gamla krav på en obligatorisk arbetslöshetsförsäkring. Jag har skrivit om detta på min blogg flera gånger.

Alliansens ungdomsförbund bl a Liberala ungdomsförbundet kräver att moderpartierna på nytt tänker igenom integritetsfrågorna. Jag håller med. Regeringen kan inte bara gå vidare med de frågor som under hösten står på dagordningen utan en ny djupgående analys.

Inga kommentarer: