onsdag 24 juni 2009

Sitter i trädgården och njuter av den tredje semesterdagen. Vädret är verkligen på min sida. Jag älskar sol och värme. Jag läser också morgontidningarna och ser bl a hur UD nu försöker stödja de unga kvinnor som riskerar att bli bortgifta när de besöker sitt forna hemland( DN).

Ser också att Socialstyrelsen nu sätter betyg på kommunernas missbrukarvård. Det är bra med dessa öppna jämförelser på olika socialpolitiska områden. Måste kolla hur Linköping klarat sig. Som jag ser det har vi en bra och lätttillgänglig vård. Men det finns andra brister, som vi nu jobbar med. Ett sådant område är skyddat boende för missbrukande kvinnor.
Nog bloggat för idag. Nu är det tid att gå ut med hunden. Min egen dagliga motionsrunda har jag redan klarat av tidigare idag,

Inga kommentarer: