söndag 21 mars 2010

Väljarkontrakt mot datalagringsdirektivet

Intressant idé som min partikollega och "konkurrent" som riksdagskandidat från Östergötland lanserat om väljarkontrakt. Att visa väljarna vilka värderingar som styr mitt politiska arbete både nu och i framtiden om jag får fortsatt förtroende är självklart också för mig.

Skyddet för den personliga integriteten är självklar för mig och har varit så "alltid". Sitter i ryggraden så att säga. Så bör det väl också vara för den som vill kalla sig liberal. Än mer anledning att fördjupa mig i denna fråga har jag nu som ledamot i Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden.

Innan jag bestämmer mig för att skriva under uppropet/väljarkontraktet mot datalagringsdirektivet eller inte, kommer jag att skaffa mig mer information om detaljerna i direktivet och dess effekter för oss medborgare. En klok person som jag gärna lyssnar till för att öka mina insikter på detta område är Mark Klamberg. Läs vad han skriver på sin blogg. Så mitt besked till integritetsintresserade väljare idag är: jag återkommer med besked.

Inga kommentarer: